onsdag, november 16, 2005

Fotografen Marie

Det kom ett mail på posten... eller mail kommer ju inte med posten men ja ni fattar.
I rubriken stod följande "Fotografen Marie"
Jag funderade på vad det kunde vara för underligt mail någon skickat till mig om någon fotograf vid namn Marie.
Jag öppnade mailet läste igenom det och till min stora förvåning är det MIG de menar.
Det är alltså jag som är fotografen Marie.
Jag har aldrig sett mig som fotograf utan mer som fotointresserad.
Men jag är ju faktiskt fotograf, jag tar bilder som jag sedan framkallar själv (japp i ett mörkrum som luktar lite svavel...), står i timmar och slabbar fram bilderna så visst borde jag kunna kalla mig fotograf.
Jag har ju haft 2 utställningar tillsammans med de andra tjejerna i BellaPictura.
Ja från och med idag ska jag kalla mig fotograf. För det är det jag brinner för det är det jag kan och det är det jag vill.

Tack världen!!

//Mi