torsdag, december 22, 2005

Bojkott!

Jag ska härmed nu och föralltid i framtiden bojkotta McDonalds.
Jag är inte ett stort fan av kött men det funkar ibland när hungern är stor och inget annat finns att tillgå.
MEN de senaste 2 besöken har fått mig att inse att McDonalds inte är något för mig.
1. jag beställer en McBacon delux meny utan tomat
jag får en McBacon delux utan tomat men med själva tomatslemmet (kärnhuset eller vad man ska kalla det.) Jag går fram för att byta mot en utan tomat (jag är alltså allergisk mot tomat därför är jag lite kinkig). Det dröjer 15 min innan jga själv får hämta min burgare (de har inte något annat att göra så det bör inte ta sådan tid)
när jag får den fattas baconet och kartongen den ligger i är troligen samma som jag fick förut även brödet å allt annat ser återanvänt ut dvs de har troligen bara torkat av min burgare och lagt ner igen för att den sedan ska ligga i värmeskåpet och svettas ytterligare 15 min innan jag får äta upp den.

2. Beställer in en McBacon deluxmeny utan tomat (jaa jag testar på ett nytt ställe för den ser ju god ut). Jag får en McBacon utan tomat men när jag tar första tuggan så är det något rött slemmigt som tittar fram där på brödet, jag tittar skeptiskt på den vänder den för beskådning åt mitt sällskap och säger "antingen är det ketchup eller så är det blod". går fram för att byta den varpå killen i kassan säger "NÄÄ det är bara köttsaft" Och så börjar han klämma frenetiskt på min burgare. När han är klar efter några minuter tittar jag på honom och säger "jag skiter i vad det där är jag vill inte äta den nu när du stått och tagit på den i flera minuter..."
Jag får en ny men nä den är inte god.
Jag rapar och fiser och min redan menssvullna mage slår bakut av den snuskiga maten.

Nu blir det inget mer McDonalds för mig.

ps. det kan hända att jag äter en glass eller dricker en dricka där.... ds.


Sälen var by the way grymt!
Inga brutna ben lite för lite sol lite för kallt men grymt kul!!

Puss

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om Satan själv skulle ha en restaurang - jag svär - skulle den se ut som och servera samma sak som McDonalds. Bara en sådan sak som att de serverar Coca Cola, så näpp, du får helt enkelt hoppa över drickat där också såvida du inte väljer mjölkskak eller kaffe. Word up!

/PK

10:23 fm  
Blogger Mi said...

JA du har rätt jag bojkottar allt som har med satans resturang att göra!
Tack tack för att du fick mig att inse hur hemska de är!!

11:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home