måndag, november 28, 2005

För frusen eller förfrusen?

Kallt kallt här i närkeland.
Jag är frusen sådär innifrån.
Ska ta och häva i mig flera liter varmt the och hoppas på att jag tinar upp.

Helgen har varit mysig, lugn och trevlig.
Det började bra när P ringde i fredags å sa att "jag kommer klockan kvart över sex! Hämtar du mig då?" Jag hoppade och skuttade och svarade givetvis JAAA!
(jag är fortfarande fånigt kär, 1 ½ år har vi varit ett par och jag är lika kär nu som då... galet men sant.)
han skulle igentligen ha gått på hockey och någon mässa i Sthlm med hans syster J och hennes sambo F men J var sjuk så P kom hem till mig istället. Lycka!
Det har betsas möbler, städats och mysts.
I söndags kom dock en del släckt förbi och ville ge mig presenter och sånt trevligt. För att de var så snälla så fick de tårta av mig vilken de givetvis sög i sig fort som fasen sen reste sig alla upp och åkte hem. TACK VAD KUL ATT NI KOM OCH GJORDE MIG MER FATTIG ÄN VAD JAG VAR INNAN...
Usch så otacksam jag låter men jag är tacksam för fina presenter jag fick.
Glas (som jag hade önskat mig givetvis) och en fin fin pall, Eskilstuna, pengar, en kallender (att ha på väggen)med bondepraktikan, en bok som jag redan har (friluftsmat - anita forsell)som visserligen är underbar men 2 st känns lite overkill. Sen fick jag en massa grejer från IKEA i tisdags när min igentliga födelsedag var. Och i Onsdags så fick jag den finaste presenten.
En massa underbar musik och två finfina magneter. (fast J, musiken låter skum ibland. Alltså den hoppar å skuttar å raspar å fräser, ska det vara så eller är det bränningen eller min stereooo som är skummers?).

Ja det är måndag idag och jag har gjort lite av varje.
Sov länge (det e så najs att sova med söta P), sen tog vi en lååångfrukost. Skjutsade P till tåget, åkte hem till min mor å drack the sen körde hon in mig till Lungan på USÖ
Men nä de tyckte jag var för snorig, halsondig och sådär för att få ta min spruta. (hyposensibilisering, alltså allergivacination) Så det var bara att åka hem igen.
Sprang in en snabbis på naturkompaniet men de hade inte fått in några damasker hittade dock ett par på Stadium som såg helt ok.

JAAA jag är pank eller nästan å jag har hittat så mkt fint jag bara vill köpa.
Men jag rånar mig själv och bjuder jävulen på flyttgröt senare i mitt liv.

I morgon... tiiisdag ska jag sitta i bergööhuset och prata skit hela förmiddagen och sen blir det hem å fixa å trixa sen kl 1500 får jag besök av E som är en gamal praktikhandledare till mig. Galet men sant..

Jaja hej hej å kanelstång!