onsdag, november 23, 2005

Jag dansar jitterbugg med min själ

Weiiii!

Dagens post fick mig att hoppa och skutta av lycka.
NEJ inte av den där trista reklamen utan av det där andra som låg brevid i min fina vita postlåda.
Ett litet rööööött paket med vita snööööreeeen (sjunger lite...)
OK det fanns inga vita snören på men paketet var litet och rött.
Jag rusade upp i min lägenhet kastade av mig allt jag hade på mig, NEJ jag kanstade bara av mig skorna och jackan och slängde väskan på golvet.
Slet upp paketet och vad hittar jag i det...
ÅÅåå Underbara J har fixat å trixat fram underbara skivor (som jag poppar högt just nu)och underbara småsmåsmå pärlplattsmagneter och inte nog med det ETT underbart kort som jag tror är inköpt på typ konsum/ica (det kändes så) med motorcyklar på och guldtext "Grattis tuffing".
Kan det bli mer rätt än så!

Tack tack tusen tack J! Puss

Shoppade en hel del paket till mig själv i måndags (för mammas å systers pengar) på ikea. Jag har nu i stort sett allt jag behöver. Det fattas bara lite färg på mina köksmöbler och 2 hyllor på väggarna sen är köket färdigt. Ååå längtar. Så nu måste jag ta tag i att betsa mina möbler..(usch jag är dålig på att ta tag i tråkiga saker)

Jan Stenmark är en favorit bland mina många favoriter.
dagens bild blir därför http://img.aftonbladet.se/kultur/0508/29/stenmark375.jpg denna. Varför? Joo den får mig nämligen att tänka på den otroligt "vackra" degerfors dialekten. (min särbo är däörifrån trakterna vilket gör det hela lite mer festligt...)

Hm jo jag har ätit färska saffransbullar idag oxå och hämtat ut mina HM grejer.

Jodåsåmenvisst.

Puss å hej