söndag, november 20, 2005

Bistert

Ja det är så bistert ute att min kära köldallergi dyker upp och gör mig helt galen.
Det kliar som attans på mina ben så fort jag går ut TROTS att jag har underställ på mig.
Jag blir galen. grrrrrr som tur är så har jag ett helt lager av diverse allergitabletter hemma men de tänkte jag inte på i morse. Det är dags att bli pillertrillare nu för att klara av att vara ute.

Det har annars varit en trevlig skön å lugn helg.
Gårdagen tillbringades i bilen åkandes mellan olika ställen samt en hel del skogspromenader, matlagning på vårt fina Primuskök och skattletning. (ja vi tillhör det galna folket letar gömmor eller såkallade cacher. spana in www.geocaching.com /.se)
Det är faktiskt riktigt roligt! Man får se ställe man inte visste fans. Vi (jag och min särbo) är änna friluftsnördar som heldre tillbringar en lördag ute i skogen mumsandes på medtagen matsäck än att hänga på nåt tufft café i den stora staden. Så det här passar oss perfa...
Någom som vill med next time? säg till...
Fast ibland tar vi oss till den stora staden sthlm (ja P bor där förövrigt) och letar efter skatter där... det är galet svårt. Satelitmottagningen är usel vilket gör att man ibland går i cirklar innan man hittar rätt. I den stora staden får man även vara mer hemlighetsfull, smyga och göra sig så osynlig man kan. Gömstället får nämligen inte röjas för icke inbitna.

Ur högtalarna idag strömar lite Grizzly Bears som jag halkade över av en slump.
Riktigt härlig music som vackert klingar i bakgrunden utan att stjäla för mkt energi av omvärlden men ändå lyckats det fånga min uppmärksamhet. Vackert!!

I morgon är det måndag hela dagen. Då ska jag städa och baka för på tisdag får jag besök.
Jag ska även vara barnvakt åt I hon är söt å dreglig!

Puss puss