onsdag, januari 04, 2006

Blommig farligkorv!

Mitt samboliv är nu över.
Från och med idag och två veckor framöver kommer jag att vara särbo.
Det känns faktiskt helt ok, vi har varit särbosar i 1½ år och kommer förbli det i minst 1 år till. Det låter kanske inte så hemskt vilket det oftast inte är för vi ses varje helg och varje lov. Det dumma är att det är 23 mil mellan oss men vi är lixom införstådda med att det är så och att det kommer vara så tills skolan är kvar eller om jag flyttar till sthlm.
Hur som helst så har jag världens underbaraste pojkvän.

Det finns möjligen ingen ensam själ som söker tröst i vintermörkret?
Har en bil till salu. En Renault Laguna 3,0 V6 superfin å ja till salu.. köp köp!
Det är tametisan inte lätt att sälja en bil i dagens samhälle.
Bilsäljaren i den här lilla byn tar den i inbyte men då till ett skamligt lågt pris (det är inget fel på den men det är en v6a och den är svår att få såld sen anser de)
skitsnack säger jag, de vill bara ha bilar de vet går att sälja fort så deras omsättning ökar. Vi är alltså på jakt efter köpare till vår bil och en ny/beg bil till oss själva. Hittade en fin röd bil som till min förvåning bott hemma hos Js föräldrar. Så liten är den här byn (ja eller kommunen som Mamma hjärtmyrs mamma snällt informerade om när jag och J ringde för att fråga om A, dottern, var hemma).
Ibland är det charmigt att bo i en liten kommun ibland inte...

Igår svängde vi förbi S på vår väg hem från stora staden Örebro. Alltid lika trevligt att hälsa på old friends. O, hennes dotter är så söt att man smälter... lite busig dock. S frågar o, vad har du lagt under mattan? O svarar "macka"... hahaha
hon hade lagt sin hårda macka under mattan för hon orkade inte äta upp hahaha Det är otroligt charmigt.

Igår åkte vi runt i obyggden och la ut två gömmor (www.geocaching.com) en vid skogaholms herrgård (huvudbyggnaden står idag på skansen men en flygel står kvar på ursprungsplatsen här i närke...) och en vid skogaholms masugn. Festligt värre..

Nu är det dags för mig att åka hemåt..

Ja just.. såg "Om jag vänder mig om" igår kväll... en underlig film som var lite sådär bra men den kom aldrig igång kändes som och när den väl kom igång ja då slutade den.

Jaja
Puss hej