fredag, januari 06, 2006

Some shit!

Det är helg.
Helger kan vara trevliga men den här käns bara lång och rätt onödig.
P har åkt till sthlm för att sedan hoppa på bussen som tar honom till Fulufjället där han ska lära sig åka skidor (han har jobbat som skidlärare i 6 år så han kan det redan men det ingår visst i hans utbildning) jag hoppas verkligen han får det tipptopp. Det e trist att ha honom så långt bort... uuu! guud vad jag tjatar om P!
Jag ska försöka lägga av jag lovar.

Helgen ska troligen användas till att ja städa lite kanske (måste fixa till mitt sovrum nu, mitt sybord ska ut och in ska ett snyggt gamalt skrivbord istället, sängen ska flyttas så man inte ser den från vardagsrummet en dörr ska hakas av och släpas upp på vinden lite hyllor och div grejer ska upp på väggarna i köket så jag har att göra)

Har precis uppdaterat mig vad det gäller Foxy, alltså jag har läst hennes blog.
Det är så fantastiskt kul att läsa den speciellt när hon skriver om sitt "förflutna" jag vet ju exakt vem Kjälle Bräll är och hur besatta vi var av honom, ja jag gifte mig med honom enligt Foxy på en kanothajk det dumma är att varken han eller jag vet om det.
Jag såg Kjälle Bräll för ett par dagar sen på Rejmes i Hallsberg han såg precis sådär lönnfet ut som han gjorde förr men nu hade han en otroligt ful mössa på huvudet och såg faktiskt ut som en riktig bonnläpp. Oh my J du skulle ha skrattat ihjäl dig om du såg honom.
Vad sägs om att ha en picknick utanför hans lägenhet next time du kommer till byn? Det finns granar där (tror jag) som man kan ligga under.
Usch nu fick jag en hemsk minnesbild i huvudet. När jag var yngre var jag med i Tonår som drevs av missionskyrkan, det var det bästa jag visste på den tiden. En fredag var vi hemma hos Kjälle Bräll för att titta på film eller nåt sånt eller om det var så att vi helt enkelt gick dit för att bara hälsa på. Det kan ha varit så med jag minns inte så noga. Herregud tänk om det var så vad hemskt fjårtisaktiga vi var. Usch... ja hur som, det fullkomligt stank fisk i hans lägenhet. Alltså vi snackar en riktig STANK. han hade nämligen varit ute och fiskat och sedan rensat fisken hemma och hällt ut alla inälvorna i toan å spolat ner. USCH sådan äcklig karl.
Sen möblerade J om hela Kjälles skivsamling och spelade TOTO för oss andra. Tror till och med att hon lånade med sig den skivan hem. Jag tror den var röd...

Det jag igentligen tänkte skriva idag var att jag hade en mycket konstig dröm inatt.
Den utspelar sig i Mölnlycke där jag gick i skolan ett halvår sen skar jag sönder min arm och blev hemskickad med ett läkarintyg i handen där det står "deprission" ja och så 2 små vita kuvert med lite runda piller i.
I drömmen befan jag mig alltså i Mölnlycke på skolan jag satt i möte med mina 3 lärare som förövrigt är totalt opedagogiska och hemska, jag hade bestämt mig för att börja om och läsa klart skolan (var enligt läkarna frisk alltså...) men de satt där å sa att NÄdu det går inte för sig för här är det VI som bestämmer när du är frisk.
Sen av någon slump så byts en av lärarna ut till min mellanstadielärare Leif Svensson han ställer sig vid bänken lyfter upp sitt högra ben, sätter den träskoklädda foten på pinnen som är mellan golvet och bänken rynkar ihop hela sitt ansikte till oigenkänlighet gör en mantelrörelse med sin högra hand, knyter handen men låter pekfingret vara i utstäckt läge (ja ett "fuckYou"-finger fast neråt) sen tar han ett djupt andetag och vrålar "DET HÄR TOLLERERAR JAG INTE, INGEN LYSSNAR ÄNDÅ PÅ VAD DU SÄGER DUMHUVUD SÅ DU KAN LIKA GÄRNA GÅ HEMMA HELA LIVET" samtidigt som han slår sitt långfinger mot knät.
Jag går därifrån. Sen vaknar jag.
Det skumma är att det inte alls behöver vara en dröm för jag har suttit i möte med mina lärare i Mölnlycke och de sitter och säger "det är VI som bestämmer när du är frisk inte läkarna" likaså stod Leif sådär så fort han var arg. och vem vet... han kanke står sådär än idag när hans elever inte gör som han vill...


Jaa fan jag babblar jag ska fixa med lite annat nu!
Puss puss


Jo J du jag såg klart på "min granne totoro" idag. Galet roligt knäppig film!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag dementerar att jag spelade Toto!

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home