torsdag, januari 12, 2006

Det som göms i snö....

Snön är tyvärr på väg bort ifrån gatorna.
Det har varit plusgrader de senaste dagarna och en hel del regn.
Resultatet av all värme och regn är att snön smälter.
Gatorna blir grå och träden fula. Jag gillar snö jag vill ha vitt och fint runt omkring mig ett tag till.
Jag tog en promenad idag över byn för att hälsa på A och R på mitt gamla jobb.
Det tar ca en 25 minuter att gå och på min väg dit han jag halka till på en isfläck och upptäcka att det som göms i snö kommer fram i tö.
VARFÖR ska alla dessa hundägare envisas med att täcka över hundbajset med snö?
Nu fick jag kryssa mig fram för att inte av misstag trampa i någon liten klutt (ja det värsta är att det ligger fullt med hundlort på gångbanorna. Hade det vart i skogen hade jag inte sagt något men när de ligger på gångbanor/trotoarer mitt i city då blir jag äcklad).
Jag tror jag ska samla ihop alla hundlortar i en stor hög och sätta ner en skylt i mitten med texten "plocka upp efter dig, din mamma jobbar inte här".
Kanske funkar det, kanske inte!

Nu åker jag hem å äter indisk mat!!

Adios!