torsdag, januari 19, 2006

Banan Lyse

Min mor och far röjer på vinden.
Det bärs ner kartong på kartong det är trevligt att städa men det är fasen inte trevligt när hälften av allt som står där uppe är mitt.
Jag har suttit i några timmar nu och rensat igenom massor med skit som jag sparat.
Hittade dock några små guldklimpar.
En hel del småsötasaker som man lixom inte kan skiljas ifrån.
Roligast hittils är nog ändå alla brev från Foxy.
I ett berättar hon en romantisk berättelse om hur det gick till när hon blev ihop med Anders H. Jag tror det här hände när vi gick i trean. Otroligt romantiskt...
Sen finns det ett antal brev till från fröken Foxy. Hon led av skrivdiare redan då.

Ni kanske undrar över dagens titel.
Banan Lyse var helt enkelt ett band (ja jag tror vi kallade det band trots att vi bara var två och endast spelade blockflöjt trots att ingen av oss kunde)
som jag och Foxy bildade under vårt andra skolår. Text och melodi egenhändigt ihopkokat. Jag mins även vårt första framträdande inför en inte allt för förväntansfull publik (klasskamraterna led nog igenom många roliga timmar på grund av oss två) vi fnissade så mycket att Ethel (vår lärare) avbröt och sköt upp vår premiär i flera veckor. Hade hon bara låtit oss fortsätta så tror jag vi vid det här laget sålt Guld! MINST!

Banan Lyse åt folket!!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, jag DÖR vad roligt! Banan lyse hade jag helt glömt.

Jag har också spelat i band! Jag spelade blockflöjt! Hahaha!

Jag är coola Jojje och jag är coola Mi, vi bor i en tunna som är gjord av graffi. Hu hu hu - vi är coola vi. Blås, blås.

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home