måndag, januari 16, 2006

En gamal en

Min mor och far håller på och rensar på deras vind!
Det finns otrooooligt mycket saker där. En hel del tillhör mig.
Jag har idag rensat igenom 3 kartonger med en hel del skit. Jag förstår inte varför jag har sparat på allt. Jag hittar helt galna saker som tex en liiiten pennstump! Vad ska jag med den till? Varför lät jag den åka ner i en kartong och bäras upp på vinden? trodde jag att det skulle vara en raritet så här många år efter eller vad?
Jaja nu gör jag upp med mitt förflutna och städar ur massor.
Man kan säga att jag som liten sparade på väldigt mycket grejer.
Jag har hittat en del målarböcker, som knappt är målade i (jag tyckte inte om att slösa det kunde komma en dag då man hade riiiktigt tråkigt då var det bra at ha en hel bok att måla i... den dagen kom aldrig) jag har även hittat massor med gamla medlemskort sen jag var scout typ en 5 st. Varför har jag sparat dem? varför inte bara slänga det gamla när det nya kommer? galet.
Hittade även en del roliga saker. Sitter nu och läser texten till låten vi sjöng på avslutningen i 6an (jaa det är galet men jag har spratat den med).
Vissa delar är så roliga.

Foxy kom igen sjung med mig nu!
Melodi: 34:an


Våran Leffe har vart vår-ut i många härrans år
han har skämtat så han flämtat nästan hamnat på en bår.
Leffe tyckte hem och skola var det bästa som har hänt.
Och klockan tio på en klassfest fick det inte vara tänt.

Men nu är det slut på Långängstider, ni kommer nog att sakna oss
Nu ska bästa sexan flytta nu ska bästa sexan bort
så vi tar farväl och stora tårar rullar på ER kind
Nu är det slut på Långängstider, nu ska vi på Transten in

När Ingrid kom vart alla glada och gav till ett glädjetjut
Hjälpen fick vi nästan aldrig, vi fick vänta timmen ut
Roger lärde oss att svarva och hantera borren rätt
Vi fick också emaljera och det var ju ganska lätt

Men nu...

Bergman tjata och han gnata och han svor till varje ord
och han hängde i lianer och lekte Tarzan må ni tro
När någon slår sig farbror Bergman kommer fram och leker snäll
men när det sedan har gått över är han lika sträng igen.


refr.

Och Sabina hon kan sjunga hon kan spela varje ton
Påå alla instrument som fins här på våran jord
Och Birgitta hon har hjälpt oss hon försökt på alla vis
Men så fort Leif tar till orda säger hon ju "Ja precis"

refr.

Hon ska diska hon ska torka, hur ska AnnaBritta orka
men det gör hon inte heller för hon bara går och gnäller
Våran klass vi har bevisen att hon åt allt som kom ur spisen
vi fick kakor som var små dom stora åt hon två och två

refr.


Den sista versen om AnnaBritta fick vi dock ändra. Den var för elak tyckte våra lärare men vadå vi var ju bara ärliga.
Underart hur kaxig man var som 12 åring. Sen hamnade man på transten och var livrädd för de stora 9orna.

Men nu är det slut för mig här just nu.
Ska hänga tvätt och rota i lite fler kartonger!

Puss