tisdag, januari 24, 2006

Gör eller Gjör?


Oh yes!
jag är klar med vindsröjningen hos mina föräldrar. Alla mina kartonger är nu genom rotade ompackade och färdiga. De står nu prydligt uppradade på vinden igen. Men denna gång är det bara grejer som är värda att spara och inte en massa skit.

Dagen har jag fördrivit på IKEA och sen en tur på Marieberg.
IKEA är alltid underbart. Jag hittar jämt fina saker där som jag vill ta hem och fylla mitt hem med. Hittade ett så fint överkast att jag nästan höll på att impulshandla men mitt bankkonto innehåller 13 kr så jag lämnade det där i hyllan istället.

Färgerna gör sig inte alls rättvisa på den här bilden.
De är ju härligt somriga och skarpa färger. INte sunkigt fula.

Jaja jag hittade en mängd gamla leksaker på vinden.

My little ponys + slott + skönhetssalong + mängder med kläder

Skogsfamiljerna + hus + mängder med annat smått

Älvor + hus å grejer

Jag ska erkänna att jag satt på golvet en bra stund och byggde ihop allt och skrattade åt alla fula kläder som hästarna har på sig. Rullskridskor på en häst? ja allt är möjligt i fablernas väääärld.

Ja dagens roligaste lapp hittades i en gamal låda.
Jag tror den är sen mellanstadiet fröken Foxy har skrivit till mig.
Lappen är slängd upptäckte jag nu. Men det stod något i stil med:

Foxy: Vem är du kär i? Jag är kär i ..i.
Jag: Jag är kär i ..i.. men vad gjör det.
Foxy: Du har stavat fel till gör.

Här har jag precis avslöjat min stora kärlek (som jag inte alls kommer ihåg vem det är) och det som Foxy hakar upp sig på är att jag stavar fel. Underbart underbart. Hon är allt en liten språkpolis den däringa Foxyn!

Nu ska jag ta och köra hem till mig för att plocka lite och sen sova.
I morgon tänkte jag framkalla 10 rullar film samt kopiera upp 2 bilder på temat dekadens och skicka till skåne.
Skulle behöva fixa lite fler bilder till utställningen får se om jag hittar något bra!

Puss på benet!
Bruno