måndag, januari 23, 2006

hemlängtan

Det blir nog inte roligare än så här!
Jag är lite bitter idag fast ändå inte jag är rätt lugn i min själ men jag hånskrattar åt att vården är så otroligt avslagen här i byn.
Jag är sjukskriven nej fel av mig. Jag VAR sjukskriven till sista dec. sen skulle det förlängas för att jag arbetstränar å sådär trots att jag har påmint min kontaktperson 2 gånger och ringt ner till vårdcentralen 3 gånger så tycks inget hända. Den 20e varje månad är som bekant sista dagen för att lämna in sjukintyg till FK för att få pengar nästa månad.
Man kan säga att det ställer till det en del.
Jaja nu har jag tjatat lite till på dem och kanske kanske får jag ett intyg snart eller så får jag det inte.
Det underlättar att få ett beslut i varje fall så man vet om man är sjukskriven eller om jag är arbetslös. För är jag det måste jag gå till AF och bråka lite med dem. Sen vet jag inte hur de hade tänkt att jag skulle få pengar men det löser sig.
Jag får pengar innan fredag iallafall denna månad.
Tack tack kära landsting för att ni ställer till det så!

Det är kallt här och jag funderar på att åka hem och äta lite gott.
Har en god grönsaksröra kryddad med lite tikka masala och gott arabiskt bröd till!
MMM!

I morgon ska jag nog ta å städa. Sen måste jag tvätta.
Jag ska nog inviga tvättstugan i huset där jag bor, den är sådär trevlig så jag har oftast åkt till mor å far å snott deras maskin. Men ibland är det skönt att slippa det med. + att det luktar så gott i tvättstugor. Mmmm

Nej hemåkning!
Jag vill hem hem hem hem hem heeeem!!

Puss hääj